טיפול בדורבן בכף הרגל – כל מה שצריך לדעת

(צילום:freepik)

טיפול בדורבן בכף הרגל מעניק טווח די רחב של פתרונות שחלקים עובדים יותר וחלקם פחות. דורבן בכף הרגל הוא השם העממי לסיבה הנפוצה ביותר לכאבים בכף הרגל בקרב האוכלוסייה. למעשה, מבחינה סטטיסטית ההערכה היא שאחד מכל עשרה אנשים יסבול מהתופעה הלא נעימה הזו.

דורבן בכף הרגל או בשמו הקליני דלקת בחיתולית הכפית, היא דלקת בחלק התחתון של כף הרגל שנוצרת לרוב כתוצאה מעומס יתר.

החיתולית הכפית היא הרצועה התומכת של כף הרגל שמחברת בין העקב לאצבע ועומס יתר עליה עלול ליצור דלקת שמייצרת כאב חד ופוגעת בתפקוד. הדלקת הזו יכולה להיווצר כתוצאה מהשמנת יתר, נעילת נעליים לא נוחות ולא מתאימות, מבנה רגל שטוח, שינוי בדפוסי פעילות גופנית והגברה פתאומית של המאמץ הגופני וגם כתוצאה מתמורות הגיל.

רוב המטופלים מדווחים על כאב שמתגבר לאחר ישיבה ממושכת, עמידה מרובה ומאומת ולאחר שינה. לעיתים הכאבים פוחתים לאורך הזמן, אבל הרבה פעמים מדובר על כאב מחזורי שמגיע בגלים. לא חייבים להמשיך לחיות עם כאבים, יותר מזה, כדאי מאד ואפשר לטפל.

שיטות הטיפול הקיימות

טיפול בדורבן בכף הרגל מאופיין בעיקר במנוחה וזאת ההמלצה המרכזית- להפחית מאמץ ולהגביר את כמות המנוחה היום יומית. ככל שתהיה מנוחה רבה יותר למערכת תהיה אפשרות לטפל בבעיה ולהחלים. במידה וזה לא עוזר ניתן להיעזר בטיפולים של הרפואה המשלימה כמו בדיקור ו/ או בשיאצו וכן גם ניתן לקבל אנטיביוטיקה או זריקות סטרואידים מקומיות. בנוסף, פעילות של מתיחות מסוימות יכולה להקל באופן משמעותי על הכאב ואף להביא לכדי ריפוי מלא, אבל צריך לעשות את זה נכון ובהתמדה.

לאחר שכל האפשרויות מוצו ואין הקלה בכאב ניתן לפנות לפתרון של ניתוח. ניתוח דורבן בכף הרגל למעשה מאפשר לנתק מעט את הרצועה או אפילו לחתוך חלק קטן ממנה באופן שמאפשר להפחית את המתח שמופעל עליה ולקדם החלמה שתמנע החזרה של התופעה.

הופעה של דורבן בכף הרגל היא כאמור תופעה נפוצה ומוכרת, וכך גם מגוון הטיפולים שקיים הוא רחב ועשיר. כדאי לבחור באחד מהם ולהתחיל ריפוי.

שיתוף:

עוד מאמרים:

טיפול בכאבי צוואר וכאבי ברכיים כרוניים

פוסט זה בבלוג בוחן אסטרטגיות מעשיות ויעילות לניהול כאבי צוואר או כאבי ברכיים כרוניים. משינויים באורח החיים ועד לתרגילים גופניים וטיפולים אלטרנטיביים, אנו מתעמקים בשיטות

למה כדאי לעזור למי שצריך?

עזרה לנזקקים היא היבט בסיסי של עזרה לזולת, אמפתיה והגינות אנושית שחורגת מגבולות תרבותיים ונורמות חברתיות. ממתן תמיכה לאנשים המתמודדים עם מצוקה ועד לטיפול בעוולות

למה להיבדק ממחלות גנטיות?

בדיקה למחלות גנטיות יכולה לספק תובנות חשובות לגבי הסיכונים הבריאותיים, לעזור לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול הרפואי, ולהעצים לנקוט בצעדים יזומים לניהול או מניעה של

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן