בתי ספר ומוסדות חינוך בחריש

חריש הינה עיר מקסימה הממוקמת באזור חיפה. חריש עברה שינויים רבים בשנים האחרונות, מתוך הכוונה להפוך לאחת הערים הנחשקות ביותר בצפון. מטרה זאת הוגדרה מתוך ההבנה שעל מנת להשיגה חייבת העירייה והמדינה להשקיע במוסדות החינוך השונים בעיר, אשר עומדים לשירות התושבים. מתוך התחשבות במקומו של החינוך בחייהם של התושבים, ועל כן הפכה חריש בשנים האחרונות לפנינה של ממש באזור חיפה והכרמל.

חריש

חריש הינה עיר מקסימה במחוז חיפה בישראל. שטח שיפוטה משתרע על שטח של 9,736 דונם. כעת היא מורחבת לעיר שצפויה בסופו של דבר להכיל 100,000 תושבים. נכון לשנת 2019 חיו בה 13,232 תושבים. חריש נוסדה כיישוב נח"ל ב-1982 והוסבה לקיבוץ בשנת 1985. הקיבוץ התפרק בשנת 1993 והפך ליישוב עירוני ואחר כך לעיר. בעקבות החלטת ממשלה, נבנתה במקום שכונה חדשה בת 300 יחידות דיור ושווקה לקציני צבא. חריש התאחדה עם העיירה השכנה קציר ויצרה את קציר-חריש . הערים נפרדו שוב בשנת 2012, וחריש נותרה עיירה, וקציר חזרה לתחום השיפוט של המועצה האזורית מנשה.

בתי ספר

בחריש כיום מופעלים 11 בתי ספרי יסודיים לילדים בין גילאי 6 עד 12. בחריש פועלים כ-16 בתי ספר בסך הכול, כאשר נוספים לבתי הספר היסודיים, 3 חטיבות ביניים, תיכון לחינוך מיוחד ויחידה לקידום נוער-היל"ה. בתי הספר ממוקמים ברחבי העיר. בתי הספר הללו כוללים גם בית ספר דתי בשם חזון שמעון הפועל בדרום העיר.
תיכון פסגת אמיר הפועל בעיר ממשיך לקטוף שבחים והישגים בשנים האחרונות, בליווי אינספור פעילויות ותוכניות משותפות של משרד החינוך והמועצה האזורית.
בעיר חריש ישנם בתי ספר השייכים לזרם הממלכתי ובתי ספר השייכים לזרם הממלכתי דתי. אשר פועלים בחינוך לגילי חטיבת ביניים ותיכון. בתי הספר 'תיכון אתגרי העתיד' הממוקם בשכונת הפרחים ותיכון 'נעימת הלב' אשר פועל במתכונת זמנית עד לסיום בניית המבנה.

חינוך בחריש

מערכת החינוך בחריש פועלת מתוך החזון שהחינוך הוא העתיד, ולכן בוחרת בשיטות חינוך חדשניות ומוכחות. על מנת לספק לתלמידים את הקרקע הפורייה לצמיחה אינטלקטואלית משמעותית.

שאר מוסדות חינוך

בזמן האחרון נפתחה אולפנה חדשה בחריש, המפעילה כיתות למידה לבנות בכיתה ז' בלבד. בנוסף לכל בתי הספר בחריש ישנו גם מוסד חינוך מוזיקלי. יונתן מוזיקה הינו מוסד חינוך ללימוד מוזיקה בחריש. אשר מפגיש בכל יום עשרות ילדים עם היופי והכוח המרפאה של המוזיקה. ממוקם ברחוב ברקת בצפון מזרח העיר.

 

שיתוף:

עוד מאמרים:

מה כלול בהופעה של אומן חושים

פוסט זה בבלוג בוחן את התפקיד הייחודי שממלא אמן חושים, איש מקצוע המצטיין בשימוש ובפירוש נתונים חושיים למטרות שונות. הוא מתעמק בהיבטים המרכזיים של הביצועים

טיפול בכאבי צוואר וכאבי ברכיים כרוניים

פוסט זה בבלוג בוחן אסטרטגיות מעשיות ויעילות לניהול כאבי צוואר או כאבי ברכיים כרוניים. משינויים באורח החיים ועד לתרגילים גופניים וטיפולים אלטרנטיביים, אנו מתעמקים בשיטות

למה כדאי לעזור למי שצריך?

עזרה לנזקקים היא היבט בסיסי של עזרה לזולת, אמפתיה והגינות אנושית שחורגת מגבולות תרבותיים ונורמות חברתיות. ממתן תמיכה לאנשים המתמודדים עם מצוקה ועד לטיפול בעוולות

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן