דרכי טיפול בדכאון – כל מה שצריך לדעת

צילום:freepik

למרבה הצער דיכאון היא מחלה נפוצה בעיקר בעידן המודרני. למרבה השמחה- יש מה לעשות עם זה, והרבה. בגלל שהתופעה כל כך נפוצה, ישנו שפע של דרכי טיפול בדיכאון, וזה לא אומר שריבוי הדרכים מעיד על היעדר האפקטיביות שלהן, אלא על כך שקיימת אפשרות של התאמת טיפול מתוך דרכי טיפול בדכאון בהתאמה אישית ובהתאם לצרכים הספציפיים של המטופל, תוך התייחסות לסביבת החיים שלו, אורחות חייו וכיוצא בזה.

במרפאה של ד"ר לידי לרנר תוכלו לעבור אבחון קליני מעמיק, במידה וקיים חשש או ספק בדבר קיומו של דיכאון. חשוב להבהיר כי דיכאון היא אבחנה קלינית, ובעוד שמדובר במילה שהיא שגורה בשפה ובשימוש היום יומי, אין מקום להקל ראש בשימוש במונח זה. דיכאון היא מצב קליני שדורש טיפול הולם.

כיצד להתאים את הטיפול המתאים ביותר בדכאון

ראשית כל ולפני הכל חשוב להבין שעזרה קיימת, היא ישנה וככל שתהיה ההסכמה למצוא את הטיפול המתאים ביותר, הוא יחיש להגיע בנוחות ונגישות מלאה. בכל מקרה ובהינתן חשש לקיומו של דכאון חשוב להגיע למרפאה מקצועית ולקבל אבחון קליני על ידי רופא מומחה כמו שניתן לקבל בקליניקה של ד"ר לידי לרנר.

דרכי טיפול בדכאון כוללות כמה גישות אלו כוללות את הגישה הפסיכותרפיסטית, את הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית, את הגישה שמשלבת תרופות בטיפול בשיחה וגישות הוליסטיות שמשלבות גישות לרבות התייחסות לגישות אלטרנטיביות שונות.

דיכאון היא תופעה נפוצה וגובה מחיר יקר, ואילו טיפול יעיל יכול להיות יעיל מאד בתוך טווח זמן קצר. במצבי קיצון ובמרשם רופא בלבד ההמלצה תהיה להתחיל טיפול תרופתי שיסב הקלה כמעט מידית. חשוב להבהיר שכמעט מיידית במונחית פרמקולוגיים זוהי תקופת זמן שבין שלושה שבועות ועד כ- שלושה חודשים, כך שאין מה לצפות לשינוי ביום שלמחרת, אבל הוא בהחלט מגיע, ומהר מאוד באופן יחסי.

עוד חשוב להבהיר שהטיפול התרופתי אינו מטפל במקור הבעיה אלא רק בתסמינים ולכן אינו מהווה טיפול כשלעצמו משום שעם הפסקת נטילת הכדורים המצב חוזר לקדמותו ולעיתים עצם הנסיגה וחוויתה מחמירים את המצב אף יותר.

שיתוף:

עוד מאמרים:

למה כדאי לעזור למי שצריך?

עזרה לנזקקים היא היבט בסיסי של עזרה לזולת, אמפתיה והגינות אנושית שחורגת מגבולות תרבותיים ונורמות חברתיות. ממתן תמיכה לאנשים המתמודדים עם מצוקה ועד לטיפול בעוולות

למה להיבדק ממחלות גנטיות?

בדיקה למחלות גנטיות יכולה לספק תובנות חשובות לגבי הסיכונים הבריאותיים, לעזור לקבל החלטות מושכלות לגבי הטיפול הרפואי, ולהעצים לנקוט בצעדים יזומים לניהול או מניעה של

בטים

עטלפים, שלעתים קרובות לא מובנים ומפחדים מהם, הם תורמים חיוניים למערכות האקולוגיות שלנו ולכלכלות שלנו. פוסט זה בבלוג מבקש להפריך מיתוסים נפוצים סביב עטלפים, להאיר

שלח לנו הודעה

דילוג לתוכן