חריש, שנחשבת כעיר העתיד של ישראל, כבר מתהדרת בכיסוי מלא של חיבור WiFi, אשר גם כולל חיבורי סיבים אופטיים לכל בית בעיר. בחריש יש את כל המרכיבים הדרושים להצלחה: מיקום נוח לתעסוקה ובילוי בחיפה, קיסריה והרצלייה ואפילו תל אביב, מתוקף הקרבה לכבישים 6 ו-4. אשר מנגישים את חריש לכל נקודה חשובה בארץ בפחות משעה. חריש ממוקמת על גבעות ירוקות בסמוך למחלף עירון על כביש 6. בגובה 110 מטר מעל פני הים, ובמרחק נסיעה של 10 דקות מהעיר פרדס חנה-כרכור. על כן אין זאת תדהמה שהעיר חריש צוברת פופולאריות רבה מאז היווסדה. ממשיכה למשוך אליה זוגות צעירים, ודואגת להישאר רלוונטית ונגישה למרכזים מסחריים, פארקים טכנולוגיים, אזורי תעשייה. בליווי גישה קלה ומהירה לירושלים ותל אביב.

מיקום גיאוגרפיה ונתונים

חריש ממוקמת בקרבה לחדרה, במחוז חיפה, ישראל. קואורדינאטות גיאוגרפיות מדויקות, קווי רוחב ואורך – 32.4618771, 35.0455828. חריש ממוקמת באזור הזמן : שעון קיץ ישראל. בחריש עולה השחר בממוצע בשעה : 07:18. כאשר השקיעה מתחילה בממוצע בשעה : 17:33. העיר נהנית מ- 10 שעות אור יום בממוצע. האזור עליו משתרעת חריש הוא בגודל של  סה"כ 9,736 דונם (9.736 קמ"ר או 3.759 מייל רבוע). מבחינת אוכלוסיה (נכון לשנת 2022) גרים בחריש בסך הכול 30,391.  צפיפות האוכלוסים בעיר עומדת על  3,100 לקילומטר רבוע.

 

הגיאוגרפיה של אזור חריש

הגיאוגרפיה של חריש מאופיינת באופן דומה לאזור חיפה והכרמל. בליווי צמחיה רבה, גבעות וכמות גשמים גבוה מהממוצע השנתי. היא ביתם של עשרות מיני ציפורים, מכרסמים ושאר בעלי חיים. אשר נמשכים גם הם לפינה המקסימה בה שוכנת חריש.

חריש

חריש היא עיר במחוז חיפה בישראל. שטח שיפוטו הוא שטח של 9,736 דונם. כעת היא מורחבת לעיר שצפויה בסופו של דבר להכיל יותר מ- 100,000 תושבים. לחריש יש גם ראש עיר צעיר ודינמי, יצחק קשת, וכן גיבוי נלהב של גורמים שונים בממשלה. התוכנית היא שאוכלוסיית המגורים בעיר תכפיל את עצמה פי ארבעה, ל-120,000 איש, ומאפיינים ידידותיים למשפחות כמו מערכת רכבת קלה נמצאים על שולחן הדיונים ברגע זה ממש. די מרשים לעיר שקיימת כמושבה מספר עשורים ורק לא מזמן הפכה להיות עיר.

איך להגיע לחריש

חריש ממוקמת באזור צפון מזרח השרון, במרחק של 45 דקות בלבד תל אביב, 40 דקות מחיפה, ו-30 דקות מכפר סבא ורעננה. מה שהופך את הגישה אליה לנוחה לערים ומערים בכל האזור. בזכות יוזמות לבניית כבישים פנימיים חדשים לגמרי, לתושבי חריש יש גם גישה ישירה לכביש 6 דרך מחלף חריש.
הדרך הזולה ביותר להגיע מתל אביב לחריש היא באוטובוס שעולה 9 עד 20 שקלים ולוקח שעה ו 10 דקות.

אזור חריש

בסמוך לעיר חריש תוכלו למצוא את היישובים והערים : מצפה אילן, אום אל קוטוף, מענית, ברקאי, יער עירון ומייסר. העיר מתוחמת על ידי כביש 6 וכביש 611, ומתהדרת בגישה מהירה לנקודות שונות בארץ והאזור דרך מחך עירון הנמצא צפון מערבית לחריש.

מיקום ליד מרכזי תעסוקה

חריש ממוקמת במרחק נסיעה קצר מ-5 מרכזי תעסוקה גדולים, פארקים טכנולוגיים ועוד. הכוללים את :
– הפארק הטכנולוגי ביקנעם במרחק 10- עד 15 דקות נסיעה.
– אזור התעשייה הטכנולוגי שחק במרחק נסיעה של 15 דקות.
– אזור התעשייה של קיסריה במרחק 25 דקות נסיעה.
– אגרובנק חדרה במרחק של 26 דקות נסיעה.
– אזור תעשייה עמק חפר במרחק של 28 דקות נסיעה.